Alla inlägg under maj 2008

Av Madelen - 31 maj 2008 12:22

Pokern gick inte så bra. Men jag vann några potter men förlorade mina pengar. Det var rätt kul faktiskt. Åker hellre och spelar poker än ut på krogen alltså. Beror väl iof vilket humör man är på också men i går var det en perfekt pokerkväll :) Jag kom därifrån med dricks iaf för att jag deala, haha.


Tränade även i går. Körde mage och kondition. Det var mycket skönare än vad jag trodde det skulle vara, så jag lär nog fortsätta.


Well, jag kan inte direkt påstå att mitt liv som singel är grymt. Som jag nämnde i telefon i går så finns det ingen bättre känsla än den trygghetskänslan man har i ett förhållande. En annan känsla som är sjukt underbar är nog när man ser på film tillsammans och när man ligger med huvudet på sin pojkväns bröst.. Seriöst. det är helt klart det bästa som finns.


Nu ska jag fortsätta tala med Pärtan i telefon.

Byebye, Madelen



Av Madelen - 29 maj 2008 16:32

I dream, my dream, I'm sane, I'm insane
Oh, please don't, please don't speak to me that way.



Och pärtan sjunger bäbä i telefon.

Av Madelen - 29 maj 2008 14:52

Somnade sjuuukt sent i går, i morse kanske jag ska kalla det. Så jag har sovit bara några timmar. Hoppas jag inte blir sådär gnällig och jobbig som jag kan bli när jag sovit för lite. Det kan gå en del på nerverna!

Nyss kom Johan hit. I kväll ska jag gå ut å gå med Pernilla (om hon vaknar?). Annars hade jag faktiskt tänkt att dra mig till gymmet i kväll. Får se.

I dag ska jag även tvinga Daniel att lära mig poker ordentligt för i morgon gäller det! Jag ska nämligen spela poker. Önska mig lycka till.


Annars är det otroligt varmt och skönt i dag. Jag har solat en timme och jag tror jag ser liite skillnad. yey!


Have a nice day :)

Av Madelen - 28 maj 2008 15:27

Här ser jag texten "Jag vill vara med dig för alltid.." Bullshit.

Och ja, i dag har jag varit på någon föreläsning.. Det verkade hur bra som helst tills slutet av tiden då hon säger:

- Ni bör ha en del jobberfarenhet och vara 25 år.

PALLA. Allt går emot mig känner jag. Jag vet att mina inlägg nuförtiden är så grymt tråkiga och deprimerande att läsa men helt seriöst så mår jag inte bra just nu. Jag skriver inte för att någon ska tycka synd om mig heller.. Utan jag skriver för att få ut mina känslor. Ventilera mig lite.

Det finns så mycket jag går och tänker på. Så mycket jag inser.

Jag önskar mig två saker:

Nr 1: Ingen idé att dra upp för det är omöjligt.

Nr 2: Att tiden går fortare så att jag lär mig handskas med detta.


Jag hatar känslan jag har nu. Det är precis som den känslan då man är så trött så man inte orkar med någonting.. Skillnaden med mig är väl att jag Har sovit.. och sömnen hjälper mig inte. 


"Jag vill bara komma hem..." 


Även fast allt är skit, så finns det människor som finns där och jag märker vilka som bryr sig. Det känns bra. 


...

Av Madelen - 27 maj 2008 14:00

Jag är inte hungrig.

Jag är trött.

Det gör ont.

Min hjärna straffar mig.

Verkligheten skrämmer mig.

Jag vill bara sova..

För då slipper jag äta.

Då gör det inte ont längre.

Min hjärna bildar en fantasi.

Verkligheten existerar inte..

Sen öppnar jag mina ögon..

Då börjar min mardröm igen.


Av Madelen - 26 maj 2008 17:19

Jag skulle vilja ha en liten hund nu. Min efterlängtade Jack Russel.. Skulle vara så mysigt.


Jag är för övrigt helt impad över att jag klarade av att sova hos Pertan i natt. Med tanke på hennes katter och min allergi. Funkade jättebra!


Jag låter väldigt smörig och olik mig nu, men jag känner bara att jag behöver en kram.

Av Madelen - 26 maj 2008 03:17

I dag tog jag ett stort steg. Jag gjorde ett riktigt avslut mellan mig och Magnus. Dvs att jag packade mina väskor och drog. Jag fick honom äntligen att förstå vad det var jag såg och han insåg nog att det här var den enda rätta vägen. Det var fan inte lätt alltså..

Jag vet inte om han ens har intresset att läsa min blogg men om du gör det:


Du ska veta att du är en av dem få bästa kompisar som jag har haft. Som jag kunnat berätta ALLT för och verkligen kunnat slappna av med. Jag kommer helt klart sakna dig såå sjukt mycket. Men nu är det dags för oss att ta våra erfarenheter av detta och gå vidare. Allt detta känns helt overkligt och jobbigt men jag är rätt possitiv till en ny framtid. Jag älskar dig för det du har lärt mig och hur du hjälp mig att utveckla mig själv. Jag älskar dig för att du stöttade mig när jag hade det som som värst.. Det kommer jag aldrig glömma. Du gjorde två år av mitt liv till dem bästa hittills.

Palla sånt här alltså, det suger hårt. Men vad gör man..


Av Madelen - 24 maj 2008 19:06

Jag gav mig själv ett chockande besked i dag. Något jag inte riktigt trodde om mig själv. Nu överdiver jag lite, men jag trodde verkligen inte att jag är en romantiker. Plötsligt inser jag att jag älskar när någon skämmer bort mig. När någon kommer med personliga saker eller kanske också om man firar någon årsdag med sin partner med något restaurangbesök, en massa levande ljus och självklart mys, skäm bort mig bara. För jag gillart.


I dag är det eurovision songcontest. Jag har bjudit hit Johan och tänkte bunkra upp med lite godis och glo på det. Egentligen är det inte såå roligt att se på, men jag måste ju hejja på Charlotte :)


Ha en bra kväll!


Presentation

Omröstning

Tänker du på din vikt dagligen?
 Ja, det har gått för långt.
 Japp och jag är glad att jag gör det!
 Nej, jag tänker inte låta samhällsidealet ta över mig.
 Nej, blir jag fet så blir jag..
 Nej men jag borde göra det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards