Alla inlägg under augusti 2008

Av Madelen - 31 augusti 2008 10:53

Helgen har gått så sjukt fort! Jag har knappt fattat att den ens har börjat. Jag som trodde att den skulle gå hur segt som helst bara för att Magnus inte var här. Men så fel jag hade.

I går (eller i dag) somnade jag vid halv 6. Mickey ringde och höll mig vaken. Mickey är min barndomskompis. Vi träffades för första gången när vi båda bodde i Tensta i Stockholm. Jag var nog 4 år när vi blev vänner. Vi var så gulliga, vi gifte oss då. Så vi borde ju ligga på guldbröllop nu?

Vi har inte haft kontakt under alla dessa år utan jag tog kontakt med honom för 4-5 år sedan. Det är helt sjukt hur allting klickade och vi kom sjukt bra överens, som om vi hade snackat under alla dessa 10 år vi inte höll kontakten. Just pga att han är min enda barndomskompis som jag har kontakt med och vårt starka band så är han bland dem få som betyder mest i mitt liv.


I dag kommer Magnus. Han skulle åka klockan 10 men har varken ringt eller skrivit ett sms om att han åker, som han brukar göra så jag börjar undra hur det går för honom där borta.

Av Madelen - 30 augusti 2008 20:00

Äntligen börjar jag känna mig friskare. Jag är ju fortfarande snuvig och så men jag känner mig kapabel till att röra på mig lite.

Det har varit en riktig slödag i dag. Jag har gjort Billys panpizza i micron och druckit en massa pepsi. I kväll blir det kanelbullar och glass. Nyttigt va?

I dag ringde min mamma. Man blir alltid lika glad av att höra hennes röst. Hon bor 10 mil i från mig och vi ses inte allt för ofta. Tyvärr lägger dem inte  någon större tid på att träffa mig. Men jag klarar mig.


Jag har smittat Magnus den stackaren. Hoppas han blir frisk snart.

Av Madelen - 30 augusti 2008 11:41

God morgon!

I går var jag hemma hos Johan igen och vi käkade friterade räkor. Det var sjukt gott. Ja, vad händer i dag? Ingen aning. Jag har verkligen ingenting planerat i dag. Känns lite tråkigt. Det finns inget jag känner att jag vill göra heller. Vilka problem jag har.


Såg ännu ett avsnitt av Roswell.. Vet fortfarande inte om jag gillar det.

Av Madelen - 29 augusti 2008 10:26

I dag har jag varit uppe med tuppen och tvättat en massa. Jag känner mig jätteduktig. Är fortfarande lite krasslig men förhoppningsvis är det på bättringsvägen. Det blir storstädning i dag. Jag står inte ut med tanken på att lilla Gizmo har sprungit runt med sina pissiga tassar omkring här. Det känns lixom inte freesssch.


Well, i går la jag mig och åt glass och såg Roswell. Jag har ingen direkt åsikt än om serien. Ska fortsätta se lite i kväll hade jag tänkt så vi får helt enkelt se.


Jag visar NakenMadde bilden igen just för att jag tycker om den så mycket.

Av Madelen - 28 augusti 2008 17:49

Läser nu en artikel om en bussolycka. Det värsta är att jag under 3 års tid tog den bussen jämt till och från skolan. Så det är så gott som 100% säkert att man suttit i just den bussen. Nog för att jag inte åkte så långt som till Älandsbro men fortfarande en läskig händelse.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3199067.ab

Av Madelen - 28 augusti 2008 17:33

Jag informerade nyss Magnus via sms att Gizmo har kissat på hans täcke. Han blev jätteglad! :)


Närå, skoja. Han frågade om jag kunde tvätta det. Sjäklart gör jag det. Allt för min underbara pojkvän.


Som ni alla vet, om ni nu läst min blogg från början, så har jag och Magnus haft en jäkligt jobbig period i vårat förhållande. Vi kom till ett stadie där båda bara gav upp. Vi orkade i stort sett inte bry oss om vad som hände längre.. Det var ett sådant stadie där vi båda kände att det här går inte att fixa! Men i sista stund tog vi tag i det och båda kände att vi har verkligen ingenting att förlora, förhållandet låg redan under jorden.

I dag är jag så himla glad att vi försökte igen. Allt känns så mycket bättre! Jag ser fram emot fler år med honom.

Varje sekund och minut då han visar sin kärlek till mig, njuter jag mer än någonsin. Jag uppskattar honom och allt vi har på ett annat sätt än vad jag gjorde förut.

Men det är JUST såhär det ska kännas när man tycker om någon.

Vi har fortfarande mycket att jobba på, men vi kommer att klara det.

Av Madelen - 28 augusti 2008 14:22

Valpen har kissat i Magnus säng. Tur att han inte sover hemma i kväll. Då kanske jag kan hålla det hemligt (tills han läser min blogg såklart).

Vad intressant min blogg är.. Eller?

Ge mig inspiration någon. Just nu är det bara Gizmo som ger mig den.

Senare ska jag gå med honom hem till Johan. Jag bad Johan köpa glass åt mig. Han får absolut inte glömma!

Av Madelen - 28 augusti 2008 12:07

Kika på det här! Amazing.


http://www.youtube.com/watch?v=_GHrongUDAQ

Presentation

Omröstning

Tänker du på din vikt dagligen?
 Ja, det har gått för långt.
 Japp och jag är glad att jag gör det!
 Nej, jag tänker inte låta samhällsidealet ta över mig.
 Nej, blir jag fet så blir jag..
 Nej men jag borde göra det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards